Bevezetés
Alapvetően szeretünk feleségemmel túrázni és kempingezni. Szeretünk kocsiban alvós hibrid nomád túrákat szervezni magunknak amikor időnk engedi. Korábban ezt családi autónkkal tettük meg (Caddy Maxi) amiben ketten kényelmesen elfértünk, de idén megváltunk családi autónktól, mert többet állt a garázsban, mint hogy használtunk volna. Feleségemnek van egy napi használatú autója, ami teljesen megbízható. Én a munkahelyemből fakadóan szolgálati autót használok.
Korábban már megfogalmazódott bennem a vágy, hogy átalakítsak, építsek egy kirándulós kempingezős autót, amiben örömünket leljük. Erre a nagycsaládos kedvezménnyel vásárolt Caddy nem volt alkalmas, nem is szívesen estem volna neki egy felxxel és hegesztővel, hogy kempingezésre alkalmasabbá tegyem. Erre valami olyan kiindulási alap kellett, amit nem sajnálok saját ötleteinknek alávetni. Olyan jármű kellett, ami nem végtelenül drága, praktikus és véleményem szerint jól néz ki. Hozzáteszem szerintem az a szép, ami praktikus :) Így esett a választásom a Volkswagen (T3) Transporterre.
Elkezdtem böngészni Marketplace-en. Valami olyat kerestem, ami kellően rossz állapotban van ahhoz, hogy ne sajnáljak nekiesni és megfelel a következő elvárásoknak:
- 9 személyes kivitel legyen. (Ez a gyerekek miatt és a B-s jogosítvány maxolása miatt)
- Dízel motorja legyen. (sosem volt még dízelmotoros autóm, és zseniális technológiának gondolom)
- Legyen rajta kellő ideig műszaki vizsga, hogy az átalakítás ideje alatt is tudjam használni.
- Ne legyen egy megmenthetetlen rozsdaboglya.
Meglepően tapasztaltam, hogy már csak csekély számban található meg a típus a hirdetések között, így még több kedvem lett a keresgéléshez.
Megnéztem egy autót Monor környékén, aminek a belső tere szépen meg volt csinálva, de a kasztni külső állapota nem volt a legjobb állapotban, valamint a vizsgája napokon belül lejárt. Nem ő volt az ideális választás, bár vonzó volt a már átalakított 5 sebességes váltója.
Pár héttel később akadtam rá egy hirdetésre Pápa környékén egy 1985-ös CS motorkódú 1.6 szívódízel 9 személyes autóra, még másfél év műszakival. Középső fiammal el is mentünk megnézni. Ideális alapnak tűnt, látszólag egyben van, és kielégítette a szokásos autós hirdetésszöveg mondanivalóját: "jön-megy teszi a dolgát"
1992-óta volt a bácsi tulajdonában az autó így jogosan véltem azt, hogy mindent is tud az autóról. A bácsi kőművesként dolgozott így az autó belső tere ennek megfelelően alkalmazkodott a hosszú évek során, de ez számomra nem volt zavaró mert a csúnya műbőr hátsó üléssorok sosem voltak az autóban. Megkérdeztem mindent, ami eszembe jutott, de egy majdnem negyven éves autónál elég sok apró és kevésbé apró hiba is elnézhető volt. Kiderült, hogy mióta a bácsi tulajdonában volt az autó sosem működött rajta a km óra, így a 44 200km 1992 óta várta, hogy 44 201 km-re válthasson. Erről az elszakadt spirál is erősen árulkodott. Másik kedvenc tényem, az volt, hogy sem a váltó, sem a motor nem volt soha megbontva. Arra a kérdésemre, hogy mikor volt benne vezérműszíj cserélve erős hallgatás árulkodott arról, hogy 1992 óta egyszer sem.
Tüzetesen átnéztem mindent az autón, amit tudtam, majd megköszöntem a bemutatót és hazamentünk.
Aludtunk rá egyet és nem túl hosszas mérlegelés után felhívtam az eladót, hogy megyünk az autóért.
Kezdődjék a kaland...