A kötelező dokumentáció

Ha már eljutottam vele hazáig, akkor el kellett kezdenem foglalkozni az kötelező dokumentációs teendőimmel.

 img_0128.jpeg

Első körben kötelező biztosítást kellett megkössem az autóra. Ez korából és csekély teljesítményéből fakadóan nem volt egy elviselhetetlen összeg, éves szinten egy nagyságrendileg 15.000 Ft ot jelent. Ez a művelet nem okozott különösebb problémát.

A következő fontos művelet az eredetiségvizsga megszervezése volt ami egy kicsivel nehezebbnek tűnt, mert a környéken időpontot sem kaptam sehol. Nem akartam semmilyen módon kifutni az időből az átíratási kötelezettségemmel, így nagyobb mennyiségű telefonálás, és egyeztetés után az elvárásoknak megfelelően sikerült Dunaújvárosban eredetiségvizsgára időponthoz jussak. Már csak pár napom maradt hátra, hogy jogszabályi közelesettségeimnek eleget tegyek, és kormányablakban lejelentsem az adásvételt. Erre a napra szabadságot vettem ki, hogy elviszem a kapott időpontra az autót, és a feltehetőleg sikeres eredetvizsga után megjelenek az adásvételivel a kormányablakban.

Az eredetiség vizsgálat annak rendje és módja szerint történt meg. Megállapításra került, hogy ugyanaz a régi motor figyel benne mint amivel legördült a gyártósorról, és sosem vált el jó barátjától az alváztól sem.

Ezt fényképekkel is bizonyították, és kiállították számomra a szükséges dokumentumot. Kifizettem a szükséges összeget, és némi remény még volt bennem, hogy időben odaérünk az okmányirodába is, hogy megfeleljünk a bürokratikus elvárásoknak. A vizsgabiztos megjegyezte, hogy célszerű lenne új rendszámot kérnem az autóra, mert ez már annyira kopott, hogy jobb lenne most lecserélni az átíráskor, minthogy a rendőr kérjen meg rá. Vetettem egy pillantást a rendszámra, és hát teljesen igaza volt, mert a fényvisszaverő réteg már csak nyomokban volt jelen a rendszámokon. 

Az okmányirodába zárás előtt 15 perccel érkeztünk, és a kedves ügyintéző megkérdezte, hogy ugyan mi még mit akarunk itt? Jeleztem neki, hogy gépjárművet szeretnék átíratni. Válaszolt, hogy ugyan az itt ma már nem fog megtörténni, de a maradék 15 percben nagyon szívesen átnézi a dokumentumokat, hogy minden megvan-e és nehogy legközelebb felkészületlenül kelljen érkezzek. A dokumentumokat bő 5 perc alatt áttekintette, és jelezte hogy minden rendben van. (Itt gondoltam, hogy van reményem arra, hogy hátha megtörténik a dokumentumok átvezetése, de sajnos nem) Elköszönt és mondta, hogy legközelebb találkozunk.

Mivel nem volt lehetőségem több szabadságot kivenni a napokban így valami egyszerűbb megoldást kellett találjak, hogy ne a megszokott lakhelyemhez közeli kormányablakban kelljen megjelenjek munkaidőben. Az egyik munkahelyi  kiküldetésem napján korábban indultam otthonról, majd amint elmúlt reggel 8 óra, megálltam a GPS szerint jelzett legközelebbi kormányablaknál. Itt esett a választásom 4-es főútról letérve a Püspökladányi kormányablakra. Itt minden flottul zajlott, nyitáskor elsőként kezeltek, majd nem több mint 7 perc alatt végeztünk a teljes ügymenettel. Megszabadultam némi pénztől és egy új forgalmival és a soron következő páncéltermi rendszámtáblámmal kisétáltam a kormányablakból.

Mivel kaptam egy új rendszámot, ezt a változást még be kellett jelentsem a biztosítónál is, hogy ugyan már ne a régi C-s rendszámomat keressék, mert mától a majd negyven éves autó új típusú rendszámtáblával közlekedik.

Már csak a törzskönyv érkezését kell megvárni ami egyszer érkezni fog postai úton.

A bürokrácia egy időre elfelejthető.

Most már nyugodt szívvel és nagy lendülettel nézzük meg mit vásároltunk…